החטיבה הצעירה

תוכנית הלימודים בבית הספר מבוססת  על הסילבוס של האקדמיה המלכותית למחול –
(The Royal Academy Of Dance) ארגון חינוכי כלל עולמי. גוף זה מקיים בחינות במחול קלאסי על פי סטנדרטים גבוהים ביותר ואחראי על פיתוח מקצועי מתמשך של המורים המאוגדים בעמותה זו. 

טרום בלט Pre-Ballet

מתקבלים ילדים בגיל 4. לומדים שיעור שבועי בן 45 דקות. מטרת השיעור להקנות לילדים הרגלי למידה ועבודה של שיעור מחול. עבודה על תרגילי גמישות וחיזוק בסיסיים, תנועה במרחב אישי ובמרחב כללי ועבודה על יצירתיות.

טרום מכינה
Pre-primary

מתקבלים תלמידים בגיל 5 (גן חובה). לומדים 2 שיעורים שבועיים של 45 דקות כל אחד.

מכינה Primary

מתקבלים תלמידים חדשים בגיל 6. החומר מתאים לילדים מגיל 6 ועד 8. לומדים 2 שיעורים שבועיים של 45 דקות כל אחד.

מטרות הטרום מכינה והמכינה הן לפתח מיומנויות פיזיות, סיבולת, יצירתיות, הבעה בתנועה ומוזיקאליות, תוך שימוש בקשת צלילים וסגנונות מוסיקה. הלימודים בשלבים אלה מהווים בסיס איתן המכין את התלמידים ללימודי מחול בשלבים הגבוהים יותר.

שלב 1

מתקבלים תלמידים מגיל 7 או תלמידים הממשיכים ללמוד לאחר שסיימו מכינה. לומדים 2 שיעורים שבועיים של 60 דקות כל אחד.

פיתוח יציבה תוך נשיאת משקל נכונה, וקואורדינציה. שימוש במרחב. פיתוח תנועות הרגליים בכל המפרקים. קפיצות תוך יישור מלא של הרגליים ונחיתות מבוקרות עם גב אנכי. 

ממשיכים לעבוד ולפתח את כל היסודות שנלמדו בשנים הקודמות כגון מוזיקאליות והבעה בתנועה יחד עם פיתוח היכולת לתקשר עם הקהל.

החומר מחולק ל-3 יחידות

  1. קלאסי – מתמקד ביסודות התחלתיים של המחול הקלאסי.
  2. תנועה חופשית – יחידה זו שמה דגש על תנועה תוך שחרור ושימוש במשקל האיברים השונים ובכוח הכבידה, זרימה בתנועה ועצירה מבוקרת. שיפור יכולת הקפיצה.    
  3.  ריקוד אופי – לימוד סגנונות ריקוד המבוססים על ריקודי עמים. מפתחים את החזקת הגוף העליון, שימוש ברור בתנועות הראש, תזמון ודיוק רתמי.          

התלמידים לומדים לבצע תנועות שזזות אחורה ותנועות בסיבוב ולבצע ריקוד בכל אחד מהטכניקות הנלמדות שמסכם ומבטא את שנלמד. 

זהו שלב המשך לתלמידים שסיימו שלב 1. לומדים  3 שיעורים שבועיים של 60 דקות כל אחד.

להמשיך ולבסס את שנלמד בשלב 1 תוך הרחבה משמעותית של  המילון התנועתי  בשלוש הטכניקות הנלמדות. שינויי כיוון חדים תוך כדי תנועה. 

שלב 2

שלב 3

שלב המשך לתלמידים שסיימו שלב 2. לומדים  3 שיעורים שבועיים של 60 דקות כל אחד ושיעור מוסיקה של 60 דקות.

ממשיכים להרחיב את המילון התנועתי  בשלוש הטכניקות הנלמדות תוך העמקת הבנת עקרונות היציבה והתנועה ושילובם. מתחילים ללמוד את יסודות  המוסיקה  וההאזנה בהקשר למוסיקה שבו משתמשים בשיעורי מחול.

פיתוח יכולות הבעה בפנטומימה.

שלב המשך לתלמידים שסיימו שלב 3. לומדים חמישה שיעורים: שלושה שיעורים שבועיים של 60 דקות במחול קלאסי, שיעור מודרני אחד של 60 דקות ושיעור מוסיקה של 45 דקות.

ממשיכים להרחיב את המילון התנועתי  במחול קלאסי, חופשי וריקודי האופי. התלמידים לומדים טכניקה של סיבובים כתנועה קואורדינטיבית מורכבת.  פיתוח יכולות הבעה בפנטומימה. 

תלמידים בני 10-12 הלומדים שיעור שבועי בן 60 דקות.

לימודי המחול המודרני בשנה ראשונה מהווים הכנה להכרות עם טכניקה זו. 

שלב 4

שלב 5

שלב המשך לתלמידים שסיימו שלב 4.ממשיכים ללמוד חמישה שיעורים שבועיים: שלושה שיעורים שבועיים של 60 דקות במחול קלאסי , שיעור מודרני אחד של 60 דקות ושיעור מוסיקה של 45 דקות. 

בשלב זה ניתן להוסיף שיעור ג’אז. שיעור זה הוא רשות. 

ממשיכים להרחיב את המילון התנועתי במחול קלאסי, חופשי וריקודי האופי. התלמידים לומדים טכניקה של סיבובים כתנועה קואורדינטיבית מורכבת. פיתוח יכולות הבעה בפנטומימה. 

ממשיכים בפיתוח הנושאים שנלמדו בשנה הקודמת. 

בכל שנה, ניגשים לבחינות R.A.D עם בוחנת מטעם האקדמיה המלכותית למחול, מתקיימים מופעי סטודיו לבתי ספר יסודיים ומופע שנתי חגיגי בו משתתפים כלל התלמידים הלומדים בבת-דור.