החטיבה הצעירה

תכנית הלימודים בבית הספר מבוססת על הסילבוס של האקדמיה המלכותית למחול- ארגון חינוכי כלל עולמי.R.A.D

The Royal Academy  of Dance   – 

גוף זה מקיים בחינות במחול קלאסי על פי סטנדרטים גבוהים ביותר ואחראי על פיתוח מקצועי מתמשך של המורים המאוגדים בעמותה זו.

בכל שנה, ניגשים תלמידים לבחינות R.A.D עם בוחנת מטעם האקדמיה המלכותית למחול, מתקיימים מופעי סטודיו לבתי ספר יסודיים ומופע שנתי חגיגי בו משתתפים כלל תלמידי ביה"ס.

טרום בלט Pre-Ballet

מתקבלים ילדים בגיל 4. לומדים שיעור שבועי בן 45 דקות. מטרת השיעור להקנות לילדים הרגלי למידה ועבודה של שיעור מחול. עבודה על תרגילי גמישות וחיזוק בסיסיים, תנועה במרחב אישי ובמרחב כללי ועבודה על יצירתיות.

טרום מכינה Pre-primary

מתקבלים תלמידים בגיל 5 (גן חובה).

לומדים  2 שיעורים שבועיים של 45 דקות כל אחד.

טרום מכינה Pre-primary

מתקבלים תלמידים בגיל 5 (גן חובה).

לומדים  2 שיעורים שבועיים של 45 דקות כל אחד.

מכינה primary

מתקבלים תלמידים חדשים בגיל 6.

לומדים 2 שיעורים שבועיים של 45 דקות כל אחד.

 

מטרות הטרום מכינה והמכינה הן לפתח מיומנויות פיזיות, כוח, גמישות, יצירתיות, הבעה בתנועה ומוזיקאליות, תוך שימוש בקשת צלילים וסגנונות מוסיקה.
הלימודים בשלבים אלה מהווים בסיס איתן המכין את התלמידים ללימודי מחול בשלבים הגבוהים יותר.

שלב 1 – Grade 1

מתקבלים תלמידים מגיל 7 או תלמידים הממשיכים ללמוד לאחר שסיימו מכינה. לומדים  2 שיעורים שבועיים של 60 דקות כל אחד.

מטרות שלב 1

פיתוח יציבה תוך נשיאת משקל נכונה, עבודה על קורדינאציה ושימוש במרחב. פיתוח תנועות הרגליים בכל המפרקים. קפיצות תוך יישור מלא של הרגליים ונחיתות מבוקרות עם גב אנכי. 

ממשיכים לעבוד ולפתח את  כל היסודות שנלמדו בשנים הקודמות כגון מוזיקאליות והבעה בתנועה יחד עם פיתוח היכולת לתקשר עם הקהל.  

החומר הנלמד בשלב 1 

החומר מחולק ל-3 יחידות: 

  1. קלאסי  - מתמקד ביסודות התחלתיים של המחול הקלאסי.

  2. תנועה חופשית – יחידה זו שמה דגש על תנועה תוך שחרור ושימוש במשקל האיברים השונים ובכוח הכבידה, זרימה בתנועה ועצירה מבוקרת. שיפור יכולת הקפיצה.

  3. ריקוד אופי – לימוד סגנונות ריקוד המבוססים על ריקודי עמים. מפתחים את החזקת הגוף העליון, שימוש ברור בתנועות הראש, תזמון ודיוק רתמי.

התלמידים לומדים לבצע תנועות שזזות אחורה ותנועות בסיבוב ולבצע ריקוד בכל אחד מהטכניקות הנלמדות שמסכם ומבטא את שנלמד.

שלב 2 – Grade 2

זהו שלב המשך לתלמידים שסיימו שלב 1. לומדים  3 שיעורים שבועיים של 60 דקות כל אחד.

מטרות שלב 2

להמשיך ולבסס את שנלמד בשלב 1  תוך הרחבה משמעותית של  המילון התנועתי  בשלוש הטכניקות הנלמדות. שינויי כיוון חדים תוך כדי תנועה.


שלב 3 – Grade 3

שלב המשך לתלמידים שסיימו שלב 2. לומדים  3 שיעורים שבועיים של 60 דקות כל אחד ושיעור חיזוק ומתיחות בן 60 דקות.

 

מטרות שלב 3

ממשיכים להרחיב את המילון התנועתי  בשלוש הטכניקות הנלמדות תוך העמקת הבנת עקרונות היציבה התנועה ושילובם. מתחילים ללמוד את יסודות  המוסיקה  וההאזנה  בהקשר למוסיקה בה משתמשים בשיעורי מחול.

פיתוח יכולות הבעה בפנטומימה.

שלב 4 – Grade 4

שלב המשך לתלמידים שסיימו שלב 3. לומדים חמישה שיעורים: שלושה שיעורים שבועיים של 60 דקות במחול קלאסי, שיעור מודרני אחד של 60 דקות ושיעור חיזוק ומתיחות של 60 דקות.

מטרות שלב 4

ממשיכים להרחיב את המילון התנועתי  במחול קלאסי, חופשי וריקודי האופי. התלמידים לומדים טכניקה של סיבובים כתנועה קואורדינטיבית מורכבת.  פיתוח יכולות הבעה בפנטומימה.

בנוסף מתחילים ללמוד מחול מודרני כהכנה להיכרות עם טכניקה שונה לחלוטין. מטרת השיעור היא לפתח יכולת ביצוע בשלושה מישורי עבודה: רצפה בסיסית, עבודה בעמידה ותנועה בסיסית במרחב, עבודה ברגליים ומקבילות ובכפות רגליים יחפות. במסגרת החומר הנלמד התלמידים רוכשים הבנה ושליטה במושגים הנלמדים ובביצועם.

עוף גוזל

מסלול עוף גוזל נולד תודות לתרומה כספית של שאולי וניקי שני, אשר אפשרה את פתיחת המסלול, זאת לאחר 5 שנות תמיכה בתלמידים שהוכרו כמוכשרים וראויים לעזרה כלכלית. ביה"ס מאמין בפיתוח מצוינות כבר מגיל צעיר וימשיך לעשות כך גם בעתיד. תכנית המסלול: כיתה אחת לתלמידי כיתות ג'-ד' , בגילאי 8-9, אשר תפעל 3 פעמים בשבוע לשיעור אחד בן 90 דקות. תלמידי כיתת המצוינות יבחרו לאחר בחינת התאמה.

מטרות תכנית "עוף גוזל"

התלמידים ילמדו ע"פ תכנית פדגוגית שתכליתה להקיף היבטים פיזיים, מנטליים ואומנותיים אשר ישמשו בסיס לבניית הרקדן בהמשך. העבודה בסטודיו תכלול: גמישות, כוח, יציבה, קואורדינציה, זיכרון תנועתי, מוזיקליות, ריכוז, משמעת, עמידות ומנחי ידיים בסיסיים, צעדים, מצבים ותנוחות בסיסיות בשפת הבלט הקלאסי. תלמידי כיתת המצוינות יוזמנו להצטרף לפעילויות ביה"ס השונות, המיועדות לשאר התלמידים בגילם.


כיתת טרום נוער

כיתה זו מיועדת לתלמידים בכיתות ד' עד ו' (לעיתים מצטרפים אליה גם תלמידים בוגרים יותר- עד כיתה יא'), אשר לא למדו בלט קלאסי בעבר ומעוניינים בכך כעת.

לומדים 3 שיעורים קלאסיים בשבוע כל אחד בן 60 דקות ושיעור מודרני אחד בן 60 דקות.

מטרות 

מטרת השיעורים היא ללמד את יסודות הבלט הקלאסי והמודרני באופן מרוכז ומואץ, כך שתלמידי הכיתה יוכלו בסוף השנה, להשתלב בכיתות ביה"ס הקיימות, כל תלמיד על פי הרמה האישית אליה הגיע.

בכל סוף שנה מתקיים מופע בו משתתפים כלל התלמידים הלומדים בבת-דור.

(מלבד התלמידים שהחלו את לימודיהם בשנת המופע)